FRÅGOR OCH SVAR

- Vem kan hyra postbox hos er?

Vem som helst kan hyra en postbox, företag, föreningar och privatpersoner. Du kan endast beställa postbox här på hemsidan eller genom att besöka vårt kontor på Renstiernas gata 23. Det går inte att beställa postbox vid våra utlämningsställen.

- Kan jag hyra postbox utan Bank-ID?

Ja! Besök vårt kontor på Renstiernas gata 23, så hjälper vi dig. Medtag giltig legitimation eller pass.

- Kan jag hyra postbox med Skyddade personuppgifter?

Ja! Kontakta oss på 08-743 07 70 eller besök vårt kontor på Renstiernas gata 23, så hjälper vi dig.

- Kan jag betala per månad?

Ja! När du checkar ut varukorgen här på hemsidan så kan du välja KLARNA som betalningsalternativ, då kan du betala per månad via dem. Vår kortaste hyresperiod är idag sex månader.

- Jag har beställt en postbox vad är adressen?

Efter beställning så tar det max 24 timmar innan du får ett digitalt avtal från oss. Det måste du fylla i och signera med Bank-ID. Om du saknar du Bank-ID kontakta oss via mail. När vi fått det signerade avtalet så får du en bekräftelse från oss med din nya adress och övrig info.

- Hur byter jag kod på min postbox?

Vi har postboxar med både nyckel och kod. Om du har fått en postbox med kod så kanske du vill byta kod. Det gör du enkelt själv. Lås upp boxen med den kod du fått av oss. När boxen är upplåst så ställ in din nya kod. Lås sedan boxen och försäkra dig om att det är rätt kod som du ser INNAN du blandar siffrorna.

En kort instruktionsfilm finns här >>

- Min nyckel eller kod fungerar inte?

Om kod eller nyckel till postboxen inte fungerar så kontakta kontoret för hjälp 08-743 07 70 eller via e-post info@postbox24.se. Vi kan byta kod utan kostnad en gång, därefter så debiterar vi 250 kr/per gång. Vi åtgärdar eventuella fel inom 4 arbetsdagar.

- Sekretess?

Det finns oändligt många anledningar till att hyra en postbox. Vi på Postbox24 tror på en mycket hög grad av personlig integritet. Uppgifter om dig som kund lämnas inte ut till någon, inte till några register eller till några myndigheter. För respektive kunds säkerhet lämnas post aldrig ut eller eftersänds utan att kund eller bud identifierat sig med giltig id-handling. Vid beslut om husrannsakan av åklagare är vi dock skyldiga att lämna ut de uppgifter som vi har kring en kund enligt lag.

- Kan man folkbokföra sig på er adress?

Nej! Det går inte att bo i en postbox därmed kan man inte folkbokföra sig på våra adresser. Ingen seriös aktör erbjuder denna tjänst.

- Vad kan postboxen användas för?

Postboxar används främst som en Särskild postadress, där man anmäler adressen till Skatteverket och använder den som en postadress för myndigheter och företag. Man kan även endast använda sig av eftersändning och få sin post skickad hit tillfälligt eller tillsvidare för att få en bättre kontroll på sin post.

Läs mer här >>

- Kan man registrera ett företag på en postbox?

Företag kan registera sin adress på en postbox och använda den som företagsadress hos Bolagsverket.

Läs mer här >>

- Kan man teckna en postbox på plats?

Självklart kan vi hjälpa dig med registreringen på plats. Besök vårt kontor på Renstiernas gata 23, så hjälper vi dig. För öppettider besök KONTAKT.

- Digital postbox?

Vi erbjuder kunder digitala postboxar, vi skannar och skickar dina brev till dig, 30 st brev /mån.

- Hur lagras skannad post?

Vi lagrar dokumenten digitalt som e-post i vår molntjänst. Dessa filer rensas ut automatiskt var tredje månad. Den fysiska posten lagras i våra lokaler under en månad, därefter slängs posten.

- Kan man dela en postbox?

Vi tillåter max fem privatpersoner eller företag per postbox. För företag och föreningar med speciella behov kan vi erbjuda skräddarsydda lösningar, kontakta oss så hjälper vi er.

- Det kommer post till någon annan i min postbox?

Tyvärr händer det att en tidigare hyrestagare inte ändrar sin adress från oss när postboxen avslutas. Det händer även att en avslutad postbox kan innehålla post till en tidigare hyrestagare då denne inte tömt sin postbox när den avslutades. Vi gör vårt yttersta för att undvika att post till en tidigare hyrestagare sorteras ut, om du ändå får felaktig post i din postbox så ber vi dig att lägga den ovanpå skåpet. Vi tar hand om posten, utreder adressaten, meddelar Skatteverket och returnerar den obeställbara posten till avsändaren enligt 9 § Postlagen.